سفارش تبلیغ
صبا ویژن
«بهترین های امّت من، کسانی هستند که چون گرفتار بلای الهی شوند، پاکدامنی ورزند» . [ابن عبّاس ـ به نقل از رسول خدا ـ]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :7
بازدید دیروز :1
کل بازدید :5181
تعداد کل یاداشته ها : 15
103/2/10
4:19 ص

مهندس محمدجعفر فلسفی متولد 1342 در اهواز، نوه مرحوم آیت ا… حاج عبدا… فلسفی از برجستگان علم و فقاهت و فرزند حاج عبدالمحمد فلسفی (ره) از فعالان مذهبی و خیرین استان خوزستان می باشد.

انقلاب اسلامی
وی پیش از انقلاب با شرکت در اعتصابات دانش آموزی و پخش اعلامیه‌های حضرت امام (ره) و برپایی تظاهرات مردمی حضوری فعال و مستمر داشت.

دفاع مقدس
مهندس فلسفی در دوران دفاع مقدس به عنوان بسیجی در عملیات های مختلف به ویژه فتح المبین، بیت‌المقدس، محرم، بدر، والفجر مقدماتی، کربلای 5 و … شرکت نموده و در عملیات محرم در سال 1362 با نثار یک کلیه خود به مقام جانبازی نائل آمد.

پرورش آینده سازان
او طی سال های 63 تا 67 مسئولیت اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان استان خوزستان را عهده دار بود و در اجرای صدها برنامه آموزشی، تربیتی، فرهنگی، تفریحی و زیارتی برای دانش آموزان نقش اساسی بر عهده داشت.

جنبش دانشجویی
وی در رشته مهندسی عمران در دانشگاه شهید چمران اهواز تحصیل نموده و در کنار توجه به امر تحصیل در جنبش دانشجویی و تحقق خواسته‌های به حق دانشجویان و دانشگاهیان از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و به همین دلیل بارها از سوی دانشجویان به عنوان دبیر انجمن اسلامی دانشجویان در دانشکده مهندسی برگزیده شد.

عرصه فرهنگی
مهندس فلسفی در سال 70 الی 74 با پذیرش مسئولیت معاونت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های شهید چمران و علوم پزشکی اهواز نقش عمده‌ای در تحولات دانشگاه و به ویژه برپایی جلسات گفتگو و نقد افکار و اندیشه ها و ارتقاء سطح بینش و معرفت دانشجویان داشت.

عرصه سازندگی
مهندس فلسفی در زمینه تخصصی خود در عرصه سازندگی به عنوان سرپرست دفتر ساختمانی و طرح‌های عمرانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در احداث ده‌ها پروژه فرهنگی و هنری از قبیل کتابخانه‌ها و سالن‌های نمایش فعالیت چشمگیر داشته است.

مطبوعات، رکن چهارم دموکراسی
مهندس فلسفی به دلیل ضرورت و اهمیت مطبوعات و تاثیرگذاری آن بر توسعه و پیشرفت استان در این عرصه وارد شده و با تمام توان و تحمل فشارهای فراوان به عنوان روزنامه‌نگاری سرشناس و جسور در بیان بسیاری از معضلات استان از قبیل فقر و محرومیت، بیکاری، ناامنی، مشکلات دانشگاهیان، فرهنگیان، کارگران، کشاورزان، روستاییان و همچنین مشکلات صنف مطبوعات نقش عمده‌ای ایفا نمود. نامبرده از سال 1377 تاکنون سرپرست موسسه کیهان در استان خوزستان می‌باشد و اخیرا نیز به عنوان نماینده مطبوعات در شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهواز انتخاب گردیده است.